Khamis, Disember 24, 2009

MAJLIS 'YANG INDAH ITU BAHASA'


1. Bahagian Komunikasi Korporat DBP telah menganjurkan majlis 'Yang Baik Itu Budi, Yang Indah Itu Bahasa' iaitu sebuah majlis penghargaan dan terima kasih kepada semua pihak dan individu yang bersama-sama menjayakan program Bulan Bahasa Kebangsaan (BBK) 2009.

2. Seramai 200 orang hadir yang terdiri daripada pelbagai badan kerajaan, swasta, media penyiaran dan individu dalam majlis yang dilangsungkan pada 22 Disember 2009 (Selasa) di Dewan Bankuet DBP, Kuala Lumpur.

3. Diri ini sempat mengambil sijil khas iaitu Sijil Penghargaan dan Sijil Penyertaan BBK 2009 yang mempunyai tandatangan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran Malaysia untuk dibawa pulang serta ingin diagihkan kepada pelbagai pihak dan individu yang menjayakan BBK 2009 negeri Johor dan Melaka khasnya yang banyak menyumbang tenaga dan penat lelah dalam menjayakan program BBK 2009 peringkat negeri Johor dan Melaka sepanjang program yang berlagsung dalam bulan Oktober yang lalu.

4. Dalam majlis santai beserta majlis penyampaian sijil dan cenderamata penghargaan kepada banyak pihak, selingan lagu turut dimuatkan. Istimewanya juga penampilan Ramli Sarip yang membawakan lagu-lagu bertemakan puisi serta lagu baharunya dalam majlis ini. Pihak media cetak dan elektronik utama negara juga turut hadir dalam majlis ini.

(Catatan: Foto latar pentas Majlis pelancaran BBK 2009 Negeri Melaka pada 1 Oktober 2009)

Tiada ulasan: