Rabu, Jun 30, 2010

SANTAI PD 2010: ASAM PEDAS, MI BANDUNG DAN SEPANYOL

Pertemuan Sepanyol - England (PD 1982 Sepanyol).

Perencah Asam Pedas JJ - sudah ada pemiliknya...

Perencah Mi Bandung Muar - sekali cuba hendak 3-4 bungkus lagi...


Tidur semalam hanya sekitar 2-3 jam sahaja iaitu selepas menyaksikan perlawanan Jepun menentang Paraguay bermula 10 malam lalu tamat pukul 12.45 tengah malam. Jepun penuh semangat 'samurai' tewas juga akhirnya melalui tendangan penalti 3-5 (masa penuh dan masa tambahan seri 0-0). Tidur selepas itu lalu bangun kembali sekitar pukul 2.45 pagi untuk saksikan Sepanyol menentang Portugal.
Seperti ramalan awal sejak peringkat kumpulan bahawa Portugal tidak akan melangkah jauh setakat pusingan kedua kerana kurangnya pemain-pemain tonggak hanya mengharapkan Ronaldo yang juga serba kurang menjadinya. Sepanyol menang 1-0 hasil jaringan David Villa. Permainan pantas Sepanyol lebih menyerlah dengan beberapa percubaan tepat ke gawang gol boleh menghasilkan gol tetapi kecekapan dan ketangkasan Ricardo, penjaga gol Portugal yang menghalangnya. Ada 2-3 cubaan Torres yang menyengat tetapi beliau masih kurang berbisa sejak peringkat kumpulan lagi. Makanya, Sepanyol akan bertemu Paraguay pada peringkat suku akhir nanti... pastinya sokongan terhadap Seponyol tidak berbelah bahagi. Selesai perlawanan terus sambung tidur lagi dalam tempoh masa sejam.
Menikmati kejayaan Sepanyol menewaskan Portugal (yang agak lemah secara permainan berpasukan) umpama menikamti asam pedas Jalan Junid (JJ), Muar. Cukup lazat dan berselera menikmatinya di situ juga istimewanya boleh dibeli perencah asam pedasnya (dan perencah mi bandung) untuk dibawa pulang lalu masak di rumah. Bayangkan bertambah cerianya dapat merasai asam pedas JJ jika dapat meraikan kekalahan Brazil menentang Belanda nanti...? Moga-moga Belanda dapat 'merobek ego' Brazil pada peringkat suku akhir nanti umpama dapat menikmati mi bandung Muar serta menghirup kuahnya...!

2 ulasan:

Zaid Akhtar berkata...

wah, dah sokong Hollanda pulak?
Marcelo Lippi dan Cannavaro nak dibuang ke mana, RAR?

Belanda selalunya main baik bila lawan Brazil, tapi tidak pernah bernasib baik.

Ameen Homestay berkata...

sokong mana2 yg belum pernah juara..
sgt tidak berminat dgn Brazil, Argentina, Germany of course !