Rabu, Jun 16, 2010

MELAKA TERUS MENARIK...

Kawasan jeti bot - permulaan menyusuri Sungai Melaka.

Pemandangan pinggiran Sungai Melaka dipenuhi limpahan lampu.

Kota A' Famosa tetap dikunjungi ramai.

Masjid Selat - angin laut yang cukup nyaman.

'Duck Tour' melalui pinggiran Masjid Selat.

Belangkas ditemui di kawasan Masjid Selat.

Pertunjukan burung di Zoo Melaka.

Keghairahan menonton dan mengikuti perkembangan Piala Dunia 2010 yang bermula sejak 11 Jun 2010 lalu tidak menghalang untuk meneruskan kerja hakiki. Pada 11 - 12 Jun 2010 lalu ke Melaka atas urusan rasmi iaitu 'merisik dan membawa tanda' buat 3-4 pihak di Melaka untuk pengisian program sepanjang bulan Oktober 2010 nanti.

Dalam kesempatan urusan rasmi ketika dalam ghairah Piala Dunia dan ketika negeri Melaka menganjurkan Sukan Malaysia (SUKMA) maka sempat juga berkunjung ke beberapa tempat tumpuan ramai khususnya di bandar raya Melaka antaranya di Sungai Melaka, A' Famosa, Menara Taming Sari, Dataran Pahlawan, Zoo Melaka, dan Masjid Selat. Kunjungan ke Zoo Melaka dan Masjid Selat merupakan kunjungan kali pertama walaupun kerap ke Melaka untuk tujuan rasmi.

Kunjungan serta menaiki bot menyusuri Sungai Melaka merupakan kali ketiga, sebelum ini dua kali menyusuri sungai pada siang hari tapi kali ini menyusuri sungai pada malam hari. Istimewanya menaiki bot kali ini pabila secara kebetulan ada bot istimewa khusus buat Permaisuri Agong yang juga menyusuri Sungai Melaka pada malam tersebut. Sempatlah melihat Permaisuri Agong bersama-sama rombongannya yang dikawal ketat dengan pelbagai pengiring peribadi dan pengiring keselamatan. Secara kebetulan juga sepanjang bulan Jun ini ada Pesta Sungai Melaka 2010.

Sebahagian rakaman foto dipaparkan seperti di atas hasil daripada 40-50 rakaman foto yang diambil sendiri sepanjang berkunjung ke beberapa tempat tarikan utama di bandar raya Melaka.

Tiada ulasan: