Jumaat, September 10, 2010

ASAM PEDAS DAN RENDANG... GABUNGAN NIKMAT BAHARU!

Unsur 'spektakular' yang terhidang lalu dihirup penuh nikmat...


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1431 HIJRAH DAN SALAM KEMAAFAN DIPINTA BUAT SEMUA JIKA ADA SALAH DAN SILAP YANG DILAKUKAN SECARA SENGAJA DAN TANPA DISEDARI DARIPADA DIRI INI; MAAF ZAHIR DAN BATIN.
Hari raya kali ini tidak pulang ke kampung, terpaksa beraya di Bandar Raya Johor Bahru kerana menunggu hari raya ketiga (Ahad) untuk 'melalui tugasan' di sini. Pagi raya di sini mendung serta hujan rintik-rintik turun sesekali... cuaca nyaman sejuk juga pagi sehingga ke petang. Semua umat Islam hari ini dua kali berkumpul berjemaah secara penuh sesak di masjid untuk menunaikan solat sunat Aidilfitri dan solat Jumaat.
Hari ini juga buat kali pertama juga menikmati sesuatu hidangan gabungan yang baharu iaitu gabungan kuah asam pedas Muar diadun bersama rendang daging kering. Sesuatu yang nikmat dan sungguh menyelerakan juga! Menghirup kuah asam pedas diganding dengan rendang daging untuk makan tengah hari dan makan malam di rumah hari ini merupakan pengalaman baharu yang boleh dieksploitasi pada masa hadapan...!
Cubalah gabungan unik 'asam pedas campur rendang' lalu dihirup terus untuk mengetahui nikmatnya... inilah suatu pengalaman baharu yang punyai unsur 'spektakular' ketika sambutan hari raya kali ini. Mungkin hari raya akan datang boleh difikirkan gabungan lain pula... mungkin asam pedas digabung/dihirup dengan lauk nasi kandar atau pasembor atau laksa P. Pinang; lalu teringat @ terfikir mungkinkah suatu hari nanti akan berkhidmat pula di negeri-negeri utara semenanjung?

1 ulasan:

Melihat Kesunyataan berkata...

Rusdi,
Rasanya masih belum terlambat untuk mengucapkan salam adilfitri pada Rusdi dan keluarga.
Didoakan juga agar Sdr. Rusdi dapat menjalani rawatan mata dengan selamat.