Selasa, Julai 20, 2010

ASTRO TV TUTOR - TAMBAHAN MANFAAT PELAJAR

Sekadar Foto Hiasan: Malam Penutup PD 2010 (luar Stadium Soccer City, Johannesburg).
Tambahan enam rangkaian khas PD 2010 dalam rangkaian Astro bermula awal Jun lalu akan tamat pada hari ini. Semenjak 3-4 hari lalu dapat dilihat wujudnya siaran Astro TV Tutor (rangkaian 100). Rangkaian ini sebenarnya satu khidmat yang baik dan bermanfaat buat pelajar sekolah rendah khususnya yang bakal mengambil peperiksaan UPSR. Umum mengetahui bahawa siaran Astro yang khusus buat kanak-kanak banyak tertumpu melalui rangkaian 611 - 616 yang menghidangkan rancangan kartun 24 jam.
Astro TV Tutor ini memberikan peluang buat para pelajar untuk memperoleh ilmu tambahan dalam mata pelajaran Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Matematik dan Sains. Setakat ini bahan yang terkandung dalam setiap mata pelajaran banyak juga yang berfaedah buat para pelajar, selain itu paparan yang menarik melalui susunan grafik dan pemilihan warnanya juga memikat untuk diikuti. Ada juga sisipan kuiz mengikut mata pelajaran selain kaedah menjawab soalan serta ditambah dan dipaparkan teknik yang boleh dimanfaatkan dalam menjawab soalan.
Langkah pihak Astro ini sebenarnya suatu langkah bijak buat pengguna (pembayar) rangkaian Astro memanfaatkannya khusus buat ibu bapa yang mempunyai anak yang masih belajar di sekolah rendah. Ayuh... semua ayah dan ibu manfaatkan rangkaian ini untuk menambahkan ilmu buat anak-anak sekolah rendah tidak kiralah anak kini darjah 6 atau masih jauh lagi untuk peperiksaan UPSR.

Tiada ulasan: