Isnin, Ogos 03, 2009

LAGI LIPUTAN KOLOKIUM PENULIS JOHOR!


1. Lagi berita dan liputan tentang program berskala kecil iaitu Kolokium Penulis Johor 2009 anjuran bersama DBP Wilayah Selatan (DBPWS) dan Persatuan Penulis Johor (PPJ) yang berlangsung pada 18 Julai2009 di Balai Seminar DBPWS, Larkin Perdana, Johor Bahru. Kali ini program ini terliput dalam akhbar mingguan (akhbar tabloid politik) iaitu MINGGUAN WASILAH. Foto akhbar tersebut seperti di atas.
2. Liputan oleh Isma Ahmad dalam halaman 5 berjudul 'DBP lega PPSMI dimansuhkan' terbit dalam edisi akhbar ini yang bertarikh 2 - 8 Ogos 2008. Penulis Isma Ahmad merupakan wartawan sambilan yang hadir dalam program ini menulis secara meluas tentang program ini - ya... mengambil sudut yang agak berbeza.
3. Untuk bacaan dan maklumat lanjut liputan ini, bolehlah segera ke kedai tertentu kerana akhbar ini agak terhad seperti akhbar tabloid politik lain juga seperti HARAKAH, SUARA KEADILAN DAN SIASAH (akhbar-akhbar sebegini sukar untuk diperoleh - umpama akhbar sebegini boleh merosakan akidah agama pula!). Selain sering membaca 'propaganda' akhbar harian arus perdana, bacalah juga akhbar tabloid sebegini agar maklumat yang diperoleh itu seimbang (selain membaca dalam web dan blog). Bukankah negara yang 1 Malaysia ini negara demokrasi! Tidak salah rasanya...!
4. Sentiasalah mencari dan membeli akhbar mingguan sebegini (HARAKAH - SUARA KEADILAN - SIASAH - WASILAH) untuk setiap keluaran agar minda tidak terlalu mudah terjajah dan terserap dengan 'propaganda' akhbar harian arus perdana! Sekadar untuk memperoleh maklumat dan mengetahui perkembangan semasa pastinya baca dan tatap juga dua akhbar harian utama yang ada kini tapi bukan semua harus diserap sebegitu mudah khasnya berita politik yang hanya menyebelahi pihak yang 1 Malaysia itu sahaja...!
Selamat Membaca Akhbar yang Terhad Sebegini (yang sentiasa ditekan dan dihalang)! Tidak salah rasanya dalam negara 1 Malaysia yang demokrasi sifatnya...!

Tiada ulasan: