Jumaat, Julai 23, 2010

BOLING YANG SANTAI SERTA MELETIHKAN JUGA...

Piala kategori johan individu lelaki.

Hadiah makanan dan minuman ringan untuk juara berkumpulan.

Lantai pertandingan boling di Danga City Mall.

Inilah akibat dan kesannya pabila tiada senaman yang khusus, bahagian tangan kanan dan 2-3 jari tangan kanan kini mengalami 'tekanan regangan otot' yang kuat. Selepas permainan boling itu tangan dan jari tangan kanan tidak terasa apa-apa tetapi selepas 12 jam baru terasa ada 'tekanan regangan otot'.
'Tekanan' yang dialami akibat ghairah bermain boling semalam di Danga City Mall, Johor Bahru. Pertandingan boling ini merupakan kategori suka-suka atau main-main sahaja tetapi ada hadiahnya diusahakan oleh Badan Keluarga dan Kebajikan DBPWS atau dikenali BAKWIS. Hampir kesemua kakitangan hadir dan menyertai pertandingan ini, cuma 2-3 kakitangan sahaja tidak dapat turut serta kerana ada halangan yang lain. Inilah pertandingan julung kali buat kakitangan DBPWS sejak ditubuhkan 10 tahun yang lalu. Usaha gigih sebahagian besar kakitangan DBPWS agar pertandingan dan penyertaan mendapat sambutan besar telah berjaya dizahirkan. Kakitangan yang masih masih cuti panjang (cuti belajar) iaitu Syaidul Azam bersama ahli keluarganya turut hadir bermain dan memberikan komitmen yang cukup jitu.
Hairannya, pasukan diri ini diwartakan selaku pemenang dengan jumlah jatuhan pin paling tinggi! Satu pasukan melibatkan 3 orang, sebanyak 6 pasukan kesemuanya terlibat bertanding. Hairannya juga diri ini kerana diplih selaku pemain terbaik kategori lelaki...?; yang sebenarnya mengikut kedudukan diri ini sekadar di tempat keempat terbaik secara individu yang banyak menjatuhkan pin daripada 18 pemain kesemuanya...!
Tidak mengapalah meraih juara berkumpulan dan dipilih pemain terbaik lelaki, itu bukanlah matlamat tetapi yang utama secara suka-suka dan main-main dalam pertandingan boling ini dapat menjadikan terapi yang baik dalam membentuk komuniti yang dapat beramah mesra dalam kalangan kakitangan serta setidak-tidaknya mewujudkan suasana ceria yang dapat melupakan seketika pelbagai hal kerja hakiki di pejabat.
Tahniah dan penghargaan buat semua ahli BAKWIS yang mengusahakan pertandingan boling buat julung kalinya dengan hadiah dan cenderamata yang agak besar juga dalam situasi kini. Semoga ada lagi pertandingan sebegini buat masa hadapan demi bertujuan mewujudkan suasana harmoni dan ramah mesra yang baik. Khabarnya ingin diusahakan pula pertandingan badminton..., nampak gayanya jadi penonton dan pengadil sahajalah kerana pegang reket badminton masih tidak berapa pandai apatah lagi ingin lakukan 'smash'...!

2 ulasan:

Syaidul Azam Bin Kamarudin berkata...

TAHNIAH! aku rasa hakim salah kira markah. kah kah kah...

Wahyu Budiwa Rendra berkata...

salam en.rusdi. tahniah! cantik trofi tu. teringat trofi teater dbpws dulu.