Selasa, Mei 18, 2010

KUTIPAN: BERITA DITUNGGU SECARA RASMI...


Perkhabaran tahap ringan dan pertengahan sudah mula didengar menjelang seminggu Konsert Double Trouble (KDT) yang berlangsung di Kuala Lumpur pada 1 Mei 2010 yang lalu bahawa KDT juga dirancang akan ke Johor Bahru jika KDT 1 Mei ini berjaya serta mendapat sambutan luar dugaan.

Setelah selesai 2-3 hari KDT 1 Mei itu maka perkhabaran itu semakin menuju ke tahap besar pabila dikhabarkan bahawa KDT akan ke Johor Bahru pada tarikh pilihan iaitu 5 Jun 2010 cuma tempat belum pasti. Minggu lepas khabar itu dikukuhkan lagi oleh Sdra. Sharrul Rizal (peminat tegar Search) yang menyatakan bahawa 5 Jun 2010 di Stadium Larkin, Johor Bahru merupakan KDT di Johor Bahru. Sdra. Sharrul Rizal merupakan penyampai sumber utama tentang hal ini sejak sebelum KDT 1 Mei lagi; hinggakan (secara gurauan) mohon dengan beliau untuk berada di belakang pentas jika KDT di Johor Bahru nanti... Beliau merupakan antara tenaga kuat dalam hal kumpulan Search ini.

Dalam akhbar Harian Metro hari ini mula terpapar secara penuh tentang KDT di Johor Bahru seperti kutipan sebahagian berita yang dikutip dalam web berita Harian Metro (hmetro.com.my) di bawah. Cuma berharap agar tiada urusan besar yang lain pada tarikh ini untuk sama-sama menyaksikan KDT ini.

Double Trouble beralih ke Larkin
Oleh Elrafaei Sapi - 2010/05/18

KEJAYAAN Konsert Double Trouble menggandingkan dua gergasi rock handalan, Search dan Wings tidak terhenti setakat di Bukit Kiara Equestrian & Country Resort, Kuala Lumpur semata-mata.Hakikat ini kerana konsert yang gah itu akan dianjurkan pula di Stadium Larkin, Johor Bahru pada 5 Jun ini.
Tentunya ini perkhabaran yang sangat menggembirakan peminat dua kumpulan rock itu terutama dari selatan tanah air dan Singapura.
Konsert Double Trouble pada 1 Mei lalu ternyata hebat kerana ia diserbu 20,000 peminat dan memberikan tamparan hebat kepada konsert artis Indonesia, Ungu yang berlangsung pada tarikh yang sama di Bukit Jalil.
Ketika itu, vokalis Amy bersama Awie berpadu suara menghiburkan peminat mereka menerusi pelbagai lagu hit yang pernah dirakam menerusi dua album Double Trouble diterbitkan pada 1992 dan 1998. Pastinya, persembahan itu akan terpahat dalam ingatan peminat setia yang menjulang kegemilangan rock Malaysia sejak zaman 1980-an.
Pengurus Kanan, Bahagian Pengiklanan, Pemasaran & Promosi (AMP), Aida Husin berkata, penganjuran konsert kali kedua di Stadium Larkin itu dibuat berdasarkan sambutan yang cukup menggalakkan daripada penonton di ibu negara.
Atas sambutan hangat itu, kami berkeyakinan meneruskan konsert yang sama kerana masih ramai belum berpeluang menyaksikan Wings dan Search bergabung semula di pentas.
"Harga tiket konsert akan datang masih dikekalkan RM70. Lokasi ini menjadi pilihan strategik penganjur yang mampu memuatkan kapasiti sekitar 10,000 penonton.
"Seperti persembahan di Kuala Lumpur, kami sememangnya berhasrat mengadakan konsert kedua kalau mendapat sambutan positif daripada peminat. Begitu juga, andai konsert kedua ini mencatat kejayaan, ia akan diadakan di kawasan utara dan mungkin di Borneo pula.
"Dalam pada itu, penganjur masih bekerjasama dengan Sinar FM sebagai stesen radio rasmi. Search dan Wings sangat teruja dan mereka akan cuba menonjolkan persembahan terbaik dengan beberapa kelainan. "Ada lagu yang akan ditukar untuk memberi keistimewaan kepada persembahan di Johor. Kami berharap peminat setia Wings dan Search tidak akan melepaskan peluang yang hebat ini," kata Aida.

1 ulasan:

Sharrul Rizal berkata...

Nama dah keluar kat blog, bahaya ni....Nanti ramai yang nak ikut pergi belakang pentas...he..he..