Ahad, Mei 16, 2010

PERIHAL GANDA (DOUBLE)


1. Chelsea meraih piala kedua dalam seminggu iaitu kejuaraan EPL (9 Mei 2010) dan Piala FA semalam. Satu rekod baharu buat Chelsea dengan meraih piala berganda @ double. Sepatutnya Chelsea boleh dapat 'tiga' @ triple tetapi kecundang kepada Inter Milan dalam suku akhir Champions League.
2. Chelsea sebenarnya bersaing sengit juga di Stadium Wembley ketika menentang Portsmouth untuk mencul juara, pada suatu ketika Portsmouth berjaya dapatkan penaliti tetapi gagal dijaringkan. Chelsea juga gagal menjaringkan penalti pada minit ke-85 yang diambil oleh Lampard ketika Chelsea sudah mendahului 1-0 hasil jaringan tendangan bebas yang cantik oleh Drogba.
3. Chelsea tetap riang meraih piala kedua dalam seminggu. Ganda yang cukup bererti dan penuh makna buat Chelsea.
4. Di Malaysia pula ada pihak gagal meraih kemenangan kedua berturut-turut atau 'double' dalam tempoh 3 minggu setelah kecundang malam ini. Khabar berita dalam tempoh seminggu ini bahawa pihak itu semacam amat yakin dan boleh menang mudah tetapi hakikatnya lihatlah. Pengumuman kekalahan pihak itu juga dibuat secara hambar sahaja dan tidak bersungguh-sungguh tidak seperti kemenangannya pada 3 minggu lalu yang sungguh heboh sehingga semacam 'lupa dunia'.
5. Yang pastinya juga hari ini... tahniah buat China kerana meraih juara Piala Thomas tetapi tidak dapat mencipta ganda @ double kerana gagal meraih Piala Uber.

Tiada ulasan: