Sabtu, Jun 27, 2009

TRANFORMERS MENYERANG 1 MALAYSIA!

1. Sedari sebulan yang lalu promosi tentang filem 'TRANSFORMERS: REVENGE OF THE FALLEN' mula menjalar ke ruang televisyen dan radio lalu meneyerang 1 Malaysia. Terdapat penaja 'menumpang' promosi ini atas nama jualan komersial seperti Petronas (foto di atas), KFC, Energizer (bateri) dan beberapa jenama barangan yang lain.


2. Saya ketika zaman persekolahan tahap sekolah rendah juga meminati kartun Transformers ini... ya tapi dalam bentuk kartun sahaja. Maka pada pertengahan tahun 2007 muncullah 'filem hidup' Transformers dengan penuh kesan khas di pawagam seluruh dunia. Saya bersama dua anak lelaki menontonnya serta ada membeli VCD filem ini di rumah.


3. Promosi untuk filem Tranformers yang kedua ini cukup meninggalkan kesan buat kanak-kanan serta bapa kanak-kanak. Saya 'dipaksa' oleh anak lelaki (umur 7 dan 10 tahun) untuk membeli robot Transformers sejak dua minggu lalu tapi robot itu hanya mula dijual di stesen Petronas pada 26 Jun 2009. Atas 'paksaan' itu juga, sempat beli 'robot kelas ketiga' (murah - kurang kualiti - mudah patah) yang ada dijual di restoran KFC!


4. Semalam (26 Jun 2009) berkunjung ke stesen minyak Petronas lalu membeli robot bernama Bumblebee, itupun stok sudah hampir kehabisan. Bumblebee dalam cerita Tranformers ini merupakan robot baik dalam kumpulan AUTOBOT. Dalam kumpulan robot baik juga terdapat Optimus Prime dan lain-lain yang menentang robot jahat dalam kumpulan DECEPTICON. Dengar katanya dalam filem kedua ini ada robot baharu antaranya bernama Jetfire, The Twins, Wheelie, The Fallen, Demolishor dan Devastrator.


5. Maka terfikir sejenak (secara khayalan dan angan-angan), alangkah baiknya jika kumpulan AUTOBOT bergabung dengan kumpulan DECEPTICON ini secara langsung menyerang dan memusnahkan 'objek itu' 1 Malaysia, ya... maksudnya menyerang puak-puak yang masih "angkuh, ego, sombong, takbur, cakap besar, besar kepala, zalim dan sifat-sifat negatif lain" yang masih menguasai sebahagian pemimpin dan pengikut 'objek itu'!


Tiada ulasan: