Isnin, Ogos 09, 2010

BERKUNJUNG KE DESARU - BANDAR PENAWAR - TANJUNG BALAU

Pemandangan Persantaian Desaru Damai.

Pantai Tanjung Balau.

Bola di tepi pantai Desaru.

Rasa-rasanya kali terakhir berkunjung ke Desaru, Kota Tinggi sekitar tahun 2004/2005 manakala kunjungan ke Tanjung Balau, Kota Tinggi sekitar tahun 2002/2003. Pada 7 Ogos 2010 lalu berkesempatan ke dua kawasan ini. Kunjungan ke situ kerana ada urusan rasmi kerja hakiki yang berlangsung di Felda Air Tawar 5, Kota Tinggi, Johor (acara pada malam).
Dua tempat ini dikunjungi ramai manusia termasuk ramai dalam kalangan warga Singapura. Singpura bercuti agak panjang kerana negara republik ini menyambut Hari Kebangsaan pada 9 Ogos 2010. Pantai Desaru serta deretan hotelnya (sekitar 4-5 buah hotel dan persantaian terletak di sini) dipenuhi banyak kereta, ada hotel dan tempat persantaian yang penuh. Sempat menginap di Desaru Damai yang kedudukannya terletak di tepi pantai Laut China Selatan.
Sempat jalan-jalan ke pantai Tanjung Balau yang juga merupakan sebuah pantai indah dan tenang. Penuh sesak juga manusia dengan pelbagai aktiviti di situ khususnya di sebuah persantaian yang bernama Pelangi Balau. Berkesempatan juga masuk dan melihat Sekolah Sukan Bandar Penawar dan Kolej Profesional MARA Bandar Penawar.

Tiada ulasan: