Ahad, April 25, 2010

HAKIKATNYA... YANG MENANG TETAP MAY

Yang menang malam ini selayaknya menang, tahniah... ada pengajaran besar buat yang menang dan yang kalah malam ini. Yang kalah perbaiki diri dan organisasi untuk kembali muhasabah diri untuk lebih bermutu dan berstrategi dalam pertarungan... itulah namanya pertandingan dalam bentuk pengundian. Inilah HAKIKAT (seumpama tajuk album May) dalam pertarungan.
Yang menang malam ini semestinya dan tetap kumpulan May! Diri ini bukanlah mengikuti sangat hal-hal tentang 'Jomheboh' namun disebabkan kali ini diadakan di Teluk Danga, Johor Bahru serta mengetahui bahawa May ada membuat persembahan maka lihatlah juga konsert sempena Jomheboh melalui TV3 bermula sekitar pukul 9.30 malam, menontonnya kerana ingin lihat May buat persembahan.



May juga yang lebih bertenaga berbanding artis lain yang entah apa-apa dan entah tarafnya jenis apa seperti Tomok dan lain-lain, persembahan May mendapat tepukan dan diikuti dengan nyanyian juga oleh para penonton. Persembahan May tetap mantap melalui lagu 'Dari Kaca Mata' tetapi sedikit kecewa pabila entah artis manakah yang bernama Black diajak untuk menyanyi bersama-sama lagu 'Sendiri'... hancur pabila suara Black ini menyanyi bersama-sama Mus. Black bagai langit dan bumi jauh rendah darjatnya berbanding Mus!



Rangkaian lagu 'Sinar - Cintamu Mekar di Hati' diteruskan secara solo oleh Mus dengan jayanya tanpa bersama-sama artis yang entah apa-apa tarafnya seumpama Black itu, berjaya dan mantap. Lalu bertanya sendiri... bilakah akan ada konsert penuh May di Johor Bahru ya...? Dapat juga perkhabaran bahawa jika konsert Search-Wings 'Double Trouble' pada 1 Mei 2010 di Bukit Kiara, Kuala Lumpur berjaya dan meninggalkan impak besar maka konsert ini akan dirancang untuk dibawa ke Johor Bahru juga... Sama-sama ditunggu...

Tiada ulasan: