Rabu, Julai 27, 2011

TEATER SKALA BESAR DAN HEBAT - "SRI MERSING 2"

Tiket disimpan buat kenangan masa hadapan.


Barisan pelakon utama bersama-sama Rosdeen Suboh (Pengarah).


Aksi sebahagian babak sengit dan mendebarkan.


Aksi dan perwatakan Damak (Zul Huzaimy).


Menonton pementasan teater berskala besar produksi Istana Budaya iaitu naskhah SRI MERSING 2 di Johor Bahru ini merupakan julung kalinya. Nikmati watak-watak bernama DAMAK, PAK MALAU, SRI MERSING, AWANG SULONG, MAK BANANG, MAK DARA...

Pada 15 Julai 2011 di Stadium Tertutup MBJB menyaksikan pementasan teater skala besar dan hebat ini hasil produksi besar Istana Budaya bersama-sama ramai penggerak teater negeri Johor. Hasil kerja Pengarahnya Tuan Rosdeen Suboh cukup membanggakan dalam produksi berskala besar yang melibatkan beberapa pelakon ternama antaranya Zul Huzaimy, A. Galak, Yus Raja Lawak, Elly Mazlein, Azizah Mahzan, Rozie Othman, Zulkifli Zain, Abu Bakar Juah, Fazurina dan lain-lain.

SRI MERSING telah dipentaskan serta mendapat sambutan cukup membanggakan pada tahun lepas di Istana Budaya, Kuala Lumpur namun pementasan di Johor Bahru ini juga amat menarik sehinggakan set-set di pentas dibawa khas dari Kuala Lumpur. Puas hati juga kerana dapat duduk meyaksikan pementasan ini di barisan paling hadapan yang secara jelas... dapat melihat para pelakon beraksi serta yang utama juga dapat melihat dengan jelas pertukaran set-set di pentas yang dilaksanakan oleh krew dengan penuh profesional dan teratur.

Tiada ulasan: