Ahad, Oktober 03, 2010

BBK 2010 MELAKA - PEMENTASAN MONODRAMA DAN TEATER (HARI KEDUA)

4 pelakon teater 'Gejolak'.

Barisan produksi dan pelakon monodrama 'Gondoruwo' dan 'Gejolak'.

'Gejolak' - terkurung dan terperangkap dalam tekanan diri.

Monodrama 'Gondoruwo'.

Pementasan Monodrama dan Teater Negeri Melaka pada 2 Oktober 2010 (Sabtu: 8.45 malam - 10.30 malam) di Panggung Seri, Taman Budaya Melaka, Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara Negeri Melaka (JKKNNM), Ayer Keroh, Melaka melibatkan monodrama 'Gondoruwo' dan teater 'Gejolak'. Pementasan ini merupakan anjuran bersama DBPWS dan JKKNNM merupakan hari kedua (terakhir) dalam siri pementasan sempena BBK 2010 Melaka.
Monodrama 'Gondurowo' dilakonkan penuh bertenaga oleh Suziyanti yang melakonkan watak gadis yang sudah mati menyesal atas perbuatan kejinya ketika hidup; Suziyanti merupakan antara pelakon teater, drama dan sketsa wanita yang dikenali dan berbakat besar di Melaka. Teater 'Gejolak' yang merupakan produksi Kolej Yayasan Melaka (KYM) dipentaskan buat kali kedua buat penonton yang dianggarkan sekitar 350 - 400 orang.
Bagi diri ini empat kali pementasan (2 monodrama dan 2 teater) selama 2 hari (1 - 2 Oktober 2010) di Panggung Seri itu amat membanggakan kerana menampilkan aksi lakonan yang meyakinkan dan mesej diketengahkan boleh diserap oleh majoriti penonton yang menyaksikannya. Kesungguhan pihak JKKNNM yang menguruskan pelbagai aspek termasuklah undangan dan promosi buat orang ramai di Melaka cukup membanggakan; pengurusan dalam hal-hal lain oleh JKKNNM cukup menyenangkan dan lancar. Tahniah dan terima kasih seribu penghargaan atas usaha gigih dan profesional pihak JKKNNM yang mengusahakan pementasan teater yang khusus buat penggiat teater anak negeri Melaka ini.
Insya-Allah jika tiada aral yang besar pementasan teater sempena BBK 2010 Negeri Johor akan menyusul pada 29 - 30 Oktober 2010 di Auditorium JOTIC, Johor Bahru, Johor; nantikan pemakluman terbaharu dan undangan tentang teater berjudul 'MENARA JIWA' yang bakal dipentaskan khusus untuk pengisian BBK 2010 Negeri Johor.

Tiada ulasan: