Isnin, Mac 16, 2009

EGO DAN RIAK MAN U AKHIRNYA DIBELASAH...

1. Ego dan riak Man U akhirnya tercalar dengan kekalahan 4 - 1 kepada Liverpool. Kekalahan malang ini berlaku di Old Trafford, stadium megah Man U.

2. Ego dan riak Man U terserlah sebelum ini... ingin serta yakin merangkul 5 piala dalam satu musim (2008-2009) seperti di bawah:
a. Charity Sheilds - Piala Kelas 3 (sudah dirangkul)
b. Carling Cup - Piala Kelas 2 (sudah dirangkul)
c. FA Cup - Piala Kelas 2
d. Premier League - Piala Kelas 1
e. Champions League - Piala Kelas 1

3. Walaupun kalah teruk, namun Man U akan terus ego dan riak (dalam merebut Premier League) kerana tetap mendahului liga dengan fakta di bawah:
i. Pungutan mata 65 dalam 28 perlawanan, manakala Liverpool di tangga ke-3 dengan pungutan mata 61 dalam 29 perlawanan, di tempat ke-2 Chelsea dengan 61 mata / 29 perlawanan. (Data sehingga pukul 11.30 malam - 15 Mac 2009).
ii. Sehingga penghujung Mei 2009, Man U berbaki 10 perlawanan; Liverpool berbaki 9 perlawanan; Chelsea berbaki 9 perlawanan. Jika Man U menang semua 10 perlawanan berbaki itu - Man U akan juara Premier League; maka Liverpool dan Chelsea akan merebut tempat ke-2 sahaja.

4. Dalam waktu yang sama, Man U kini menunggu siapa lawannya dalam suku akhir Champions League (sama ada Liverpool, Chelsea, Arsenal, Barcelona, Bayern Munich, Villarreal, atau Porto). Mungkin persaingan sesama kelab England dalam suku akhir Champions League akan terjadi, sama-sama ditunggu!

5. Persoalan kini, bolehkah Man U merangkul tiga lagi piala tersebut? Jika Man U dapat merangkulnya... maka bertambah melonjaklah ego dan riak Man U! Makanya... Liverpool dan Chelsea harus cepat dan terus hebat bersaing dengan memenangi semua baki perlawanan serta berharap Man U kalah dalam 3-4 perlawanan Premier League untuk menguburkan ego dan riak Man U itu. Man U juga harus dikalahkan dalam Champions League…, jika Man U berjaya menjuarai Premier League dan Champions League musim ini maka Man U memperoleh juara berganda dua musim berturut-turut.

Tiada ulasan: